Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A katolikus egyházban egyik közkedvelt Mária tiszteleti forma a rózsafüzér imádság, melynek eredete történészek szerint a IX. században gyökerezik. Ebben az időben a szerzetesek legfőbb imádsága a 150 zsoltár volt, melyet órákon keresztül imádkoztak, s amit a közönséges halandó ember írástudatlansága miatt nem gyakorolhatott.
Egy ír szerzetes indítványozta a kolostor környékén élő embereknek, hogy imádkozhatnának a 150 zsoltár helyett 150 Miatyánkot, s hogy számolni tudják az imákat, tegyenek egy erszénybe 150 kavicsot. Később egy kötélre kötöttek 150 vagy 50 (a 150 egyharmadát) csomót, és ezt használták a számolásra. Végül egy kis zsinór terjedt el, melyre 50 darab kisebb fadarabot (más források szerint gyöngyöt, bogyókat) kötöttek.
Damiáni Szent. Péter (+ 1072) említést tesz arról, hogy ehhez az imaformához elkezdték hozzáadni az Angyali üdvözletet. Nemsokára az Angyali üdvözlet (Üdvözlégy) veszi át az 50 Miatyánk helyét, illetve a két imádságot egyesítették.
1208-ban megjelenik a Szűzanya Szent Domonkosnak, és mint új és hathatós fegyvert ajánlja neki a rózsafüzért. Domonkos "feléleszti és elterjeszti" rendjében, és a rendhez közelállók között a rózsafüzért. Később az Üdvözlégyeket tizedekre csoportosították és egy Miatyánkot szúrtak minden tized elejére.
A XV. század elején a megváltáshoz kapcsolódó gondolatokat csatolnak az Üdvözlégyekhez, így alakulnak ki a "titkok". 1470-től a Domonkos-, a ciszterci és a karthauzi rend elterjeszteni az egész Nyugati Egyházban az "új rózsafüzért".
A rózsafüzért hagyományosan a Hiszekeggyel kezdjük, ezt követi a Miatyánk, 3 Üdvözlégy és a Szentlélek dicsőítése (Dicsőség az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek, miképpen kezdetben, most és mindörökké! Ámen) Ezt követően mindig egy Miatyánk után tíz Üdvözlégy ( tized) imádság következik. Minden tizedet (a Miatyánkkal együtt) ötször ismétlünk meg, de minden tizedhez más titkot imádkozunk hozzá, végigjárva Jézus életének egy-egy állomását, egy-egy misztériumát.
Világszerte úgy imádkozzák a szentolvasót, hogy mindegyik tized előtt egy mondatban bemondják a "titkot", utána egyfolytában folyik a tized. Nálunk, Magyarországon, minden egyes Üdvözlégy közepébe szúrják be a "titkot": "...gyümölcse Jézus, aki..."
Szabolcsi Hajnalka – Jövőnk.info
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!