Tiszta magyar: A Szent korona 1 rész

Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 116 fő
  • Képek - 50 db
  • Videók - 63 db
  • Blogbejegyzések - 1845 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 116 fő
  • Képek - 50 db
  • Videók - 63 db
  • Blogbejegyzések - 1845 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 116 fő
  • Képek - 50 db
  • Videók - 63 db
  • Blogbejegyzések - 1845 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 116 fő
  • Képek - 50 db
  • Videók - 63 db
  • Blogbejegyzések - 1845 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

                         Mireisz Tibor: A Magyar Szent Koronáról

 

 network.hu

 

Miért kell a koronáról beszélni ?

 

- Mert évtizedeken át elhallgatták, nem tanították a megelőző generációknak. (1945-2007)!

- Mert ez nem csupán egy történelmi tárgy, egy ötvösmunka, és különösen nem idegenek által gúnyolt „micisapka” !

- Mert a nehéz helyzetben lévő országunk, mindenkori segítsége, uralkodásával a hit védelmezője!

- Mert a Szent Korona a közvetítő földi és égi hatalom között!

- Mert Ő az ország legmagasabb jogi személyisége – kvázi személy (nem egyszerűen tárgy!), a Magyarok Nagyasszonya, a Világ Győzedelmes - Királynője koronája és egyben földi helytartója! Ha nincs is király, de a Szent Korona jelenlétében maga Isten uralkodik.

 

 

 

 

A koronák fajtái:

A koronák használatuk szerint lehetnek:

 

Házi –  Országoló – Beavató – és Halotti koronák.

 

Házinál -nincs megkötés, bármikor viselhető.

Országoló – Királyként meghatározott alkalmakkor viselni kell.(pl. követek fogadása, ítélkezés, hadúrként)

Beavató - Csak koronázáskor viselhető. Beavató korona az u.n. civilizált népeknél csak a magyaroknál van.

 

A koronák formájuk szerint lehetnek:

 

Nyitott koronák – Viselője és királysága/hercegsége felett magasabb hatalom is van.

Zárt koronák – Általában császári koronák, vagy a szakrális királyságok koronái akik felett az égieken kívül más hatalom nincs.

 

A magyar korona ábrázolása: 

 

A magyar koronának a XV. századig hiteles ábrázolása nincs.

Érdekesség, hogy a Szűzanyát kizárólag a Magyar Szent Koronával vagy csak fantázia koronával szabad ábrázolni.

 

 

Mit jelent nekünk magyaroknak a Szent Korona?


- A magyar közjogi alapelv szerint a Szent Korona nem tárgy, hanem személy: jogalany, sőt jogalkotó és minden jog forrása.(Szent István intelmei 1015, Werbőczy Tripartitum 1514)

- A magyar államiságunk megtestesítője.

- Nagyasszonyunk országának és az égi hatalomnak Szakrális közvetítője.

- Az államiság kezdete óta a Szent Korona szakrális ereje  -halandó által felfoghatatlan módon- irányítja, vezéreli és óvja hazánkat a megpróbáltatások, történelmi viharok és hazaárulások sokszor jelentős véráldozatokkal járó évszázadai alatt - napjainkig.

- Különösen fontos napjainkban, mert kipróbált jogintézményei, kellő hittel s alázattal alternatívát és megoldást kínál a centralizált – áldemokratikus pártokrácia ellen.

 

„Addig lesz Magyarország amíg van hit és addig lesz hit ameddig van Magyarország !”

 

Hol és mikor készülhetett a Szent Korona?

 

A krónikák és legendák szerint:

 

II. Szilveszter pápa küldi, Asztrik bencés főpappal (később apát) Ottó császár beleegyezésével, álmában megjelenő angyali sugallatra a keresztény útra tért magyaroknak.( Hartvik püspök : Szent István intelmei 1100)

 

II.Szilveszter a 140. pápa ( 999-1003)  (A pápaság süllyedése és megújulása időszakának (759-1059) az utolsó ciklusában vagyunk) Gerbert fr. III. Ottó (983-1002) császár tanácsadója, tanítója, 54 évesen a Cluny apát javaslatára lesz pápa. Rheimsi érseki iskola vezetője. Messze földön híres tanár. Elítéli a simóniát (tisztség vásárlást), nepotizmust (atyafiság pártolást).

Álma egy megújult jobb világnak a Keresztény Birodalma.

A greznói és esztergomi érsekség alapításával elismerte a lengyel és magyar egyházat, sőt angyali sugallatra koronát is küldött Istvánnak.

 

1983-ban vette kezdetét a korona részletes, tudományos vizsgálata, amit mérnökök, aranyművesek, zománckép készítők és más szakemberek végeztek. Olyan emberek, akik technikailag is el tudják készíteni ezt az ötvös remeket. Bebizonyosodott, hogy a korona egységes méretrendszerben készült, és a bizánci képek, mivel nem férnek bele az eredeti foglalatokba, utólak kerültek felszerelésre. A keresztpántok nem lettek sehonnét levágva és nem kerültek másodlagos felhasználásra, mert nincsen a végeiken vágási nyom, sőt le vannak zárva. Tehát, azokon eredetileg is csak 8 kép szerepelt. Továbbá, azok eredetileg is domborúak voltak és az apostolképekkel egyidősek, mivel azok tűzzománca domború és pontosan illik a keretbe, bár utólag felcserélték őket. Tehát, nemzeti ereklyénk, eredetileg is boltozott koronának készült, azt utólag, nem kellett két részből egyesíteni. Megállapítást nyert, hogy minden szerkezeti eleme (a javításokon kívül) egy időben készült egységes ötvösmunka. Az aranyműves csoport tagja, Csomor Lajos részletekbe menő kutatásai után megállapítja, hogy feltételezhetően, de nagy pontossággal megállapítható, hogy valamely Kaukázus lábainál lévő ötvösműhely remeke lehet , mely 303 után, de 800 előtt készült. Az akadémiai kutatás még ma is igyekszik az érveknek ellenállni, így mindenkinek a maga olvasata szerint kell megfejteni az igazságot  az ellentétes szakmai vélemények miatt.

 

 

 

Egyéb alternatívák:

 

1.Lehetséges, hogy II. Szilveszter pápa visszaküldi a keresztény magyaroknak az Európába került (pl. Nagy Károly hadizsákmánya) koronájukat amennyiben a nyugati kereszténységet támogatják. Esetleg az európai – magyar kalandozások békeszerződésének zálogaként kapták. (Szigeti elmélet - Szigeti István kanonok, Achen)

Az alternatíva szerint a feltehetően örményországi készítésű ( Diokleciánus császár udvarában nevelkedett III. Tiridates ideje alatt készülhetett, hiszen az ő idejében teszi meg a kereszténységet Edessza után másodikként államvallásnak.) Ebben az időben őseink egy része is Örményország északi területein él. Az Aviari csatában (451) legyőzik a perzsa-avar csapatok Örményországot és vélhetően így kerülhetett az avarokhoz a Szent Korona. – 796-ban  Eric herceg vezetésével Nagy Károly csapatai legyőzik az avarokat és 15 szekérnyi aranykincs zsákmányt visznek Achenba , majd rövid idő múlva 800.év karácsonyán III. Leó pápa Nagy Károlyt egy általa hozott különleges koronával császárrá koronázza. Károly a koronát felajánlja a pápának, de halála előtt visszakéri és Jámbor Lajos fiát is megkoronázza vele. Nemsokára bekövetkezett halálakor (814), oly gyorsan temetik el, hogy fia nem ér oda a temetésre. Koronával a fején ülő pozícióban temetik el Achenben. Ezt a sírt  III. Ottó (ötödmagával) nyitja fel 1000 április 28.-án és a koronát feltételezhetően Rómába viszi……majd 1000 karácsonyakor vagy 1001 januárjában megkoronázzák Vajkot, azaz István királyunkat.

 

Ha azonban igaz Szigeti kanonok elmélete akkor ez nem egyebet jelent, mint azt hogy a magyar Szent Korona Európa koronája is. (Ez pedig azt jelenti, hogy Európa kizárólag a keresztényi úton haladhat Isten akaratából)

 

 Az ókori Örmény állam Kr.e. 189.-ben nyeri el függetlenségét (Artaseszida dinasztia) és Kr.u.428-ban veszti el (Arsakida-dinasztia 146-428, ebből a családból származott III. Nagy Tiridatesz, aki elsőként vette fel a keresztény vallást (286) és megtérítette népét 301-ben. Constantinus csak 313.-ban ismerte el a kereszténységet és 325-ben tette keresztény állammá Rómát. Örményországban Világosító Szent Gergely – pártus származású- lett az első katolikosz és neki lehetett meg az a teológiai tudása, mint amit a Szent Korona keresztény jelképrendszere sugall a keresztény világ számára.

(Madjar =  Mad perzsául =  méd, jar = követő )

 

Vannak akik cáfolni igyekeznek Nagy Károly és a Karoling kor létezését, talán más jellegű vallásuk okából, mint a kereszténység, talán másért. Tudjuk azonban, hogy Károly szülei: Pippin és Hosszúlábu (Nagylábú) Berta (avar királylány aki Arsakida leszármazott), így Károly anyai ágon joggal érezhette magáénak az avar kincseket és ezzel a Szent Korona birtoklását is, ami sokaknak nem szimpatikus a mai világrend alakítói között.

 

2.A fon Merseburg elmélet szerint (III. Ottó történetírója)"coronam et benedictionem coepit", azaz, szó szerinti fordításban: "koronát és áldást kapott" Vajk, mely nem fizikális átadást jelent, hanem üzenet is lehetett, amelyben a pápa az angyalok által visszaadatott koronát és a magyarok királyságát elismerte szakrális királyságnak.

 

 

A Szent Korona felépítése:

 

Részei:

 

- Keresztpánt, tetején kereszttel

(kupola-égi uralom)

 

- Párta

 

- Abroncs (9 db csüngővel)

(földi uralom)

 

 

 

Fellelhető további nézetek a Szent Koronával kapcsolatban:

 

- Az ötvösmunka alapján feltehetően Kaukázusi, avar műhelyben készülhetett. ( Örmények?)  (Csomor)

- A zománcképek és stílus alapján kopt egyiptomi.( Ludvig Rezső, Vörös Győző) A farasi leletek 1971-től állnak rendelkezésre és az elgondolkodtató elméletet Ludvig Rezső kutatásaiból ismerjük. Kibontani hosszadalmas, de képekben érdemes megnézni és elgondolkodni rajta.

A farasi katedrálist 1970.-ben lengyel régészek tárták fel. A templom alapkövét 707-ben tették le, és Remete Szent Pálról nevezték el. Egészen a 13. századig működött a templom.

A farasi falfreskókon az apostolok ábrázolási módja azonos a koronánk zománcképeinek ikonográfiájával.

Megjelenik a keresztpánt kiterített képe is.

Az egyik falfreskón teljes szépségében megjelenik az Istenszülő, „Theotokos" feliratú Mária kép, fején egy zárt, keresztpántos koronával (a Magyar Szent Koronával ? ), a korona tetején az egyenesen álló gömbös kereszttel.

 

 

 

Egyik sem zárja ki, így leszögezhetjük, hogy a koronánk kisázsiai eredete igen valószínűsíthető és a korai kereszténység idejére tehető. Korában alakzata, formája vagy maga a korona ismert és a legnagyobb szakrális hatalom jelképe.

 

 

- Érdekesek, de közvetlenül nem hozhatóak összefüggésbe a ghadamesi oázisban talált (Líbia )téglaleletek melyek mindegyikén besütve a Szent Koronához hasonló sziluett található. (Forrás: Rendek Róbert líbiai tanár) Az erődítmény K.e.2500–3000-ben épült, itt nem messze találta Almássy László a barlangrajzokat, búvárok stb.)

 

 

A keresztpánt zománcképei

 

( 8 db.+1 db = 9 db)

 

Az apostolok legtöbbje „pogány” Galileiából származott, mely északi tája Palesztinának és lakóit a zsidók lenézték.

 

Középen (legfelül, földi avatatlanok  számára egykor nem látható helyen) a Mindenható és körülötte a hozzá legközelebb álló Péter, Jakab, János található. Ők a teológiai alapok lefektetői, a Jeruzsálemi zsinat létrehozói. Jézus őket engedte be Jarius házába, amikor feltámasztotta annak lányát és csak őket vette maga mellé a getsemáni kertjében letartóztatása estéjén , továbbá ők voltak közvetlenül tanúi  a hegyen Jézus megdicsőülésénél.( Pál pedig a damaszkuszi úton)

 

Kijelenthetjük tehát, hogy a keresztpánt felső sorában lévő apostolképek azokat ábrázolják akik közvetlenül látták Jézus megdicsőülését !

 

A keresztpánton lévő 7 apostol (Pál kivételével) számára jelent meg harmadszor a tanítványok közül (3 a magyar igazság), amikor azok a galileai tengernél Genezáret tavánál (ma Kineret tó) halásztak. (János 21)

 

Az alsó sorban lévő apostolok pedig azokon a területeken térítettek ahol a honfoglaló magyarok elődei éltek.

 

A latin betűk a hatalom, görög betűk a bölcsesség miatt együttesen vannak jelen ( Honorius Augustodunensist XII. sz. szerzetes írása szerint ),  mint ma is a magasabb szintű egyházi szertartásoknál. (pl. papszentelés)

A világ különböző egyházi helyein megfigyelhető ez ma is pl. Palermó: Montreale katedrális szentélye, wieselburgi Szent Ulrich Ottó féle oktogonja, Cefalu székesegyház, stb.

 

Az akadémiai kutatásban azt a felfogást vallották és vallják, hogy a Szent Korona két, eredetileg össze nem tartozó részből lett utólag összeépítve. Ezt a korona latin és görög felirataira alapozzák. Ez által szerintük, nemzeti ereklyénk, egy latin és egy görög koronából áll. Elméletüket még Révay Péter koronaőr (Túrócz megyei református főispán) 1613-ban írt beszámolója sem „ingatja meg”, amikor is a korona egységes rendszeréről és az azon látható Szűz Mária képről ír. Révay, mint koronaőr, közelről láthatta a koronát. Ma viszont az Istenanya helyén Dukász Mihály képe van. Meg kell azonban jegyezni, hogy a koronaőr munkájában szól bizánci császárokról és királyokról is. De nem nevezi néven őket. A latinos műveltségű koronaőr, feltehetőleg az abroncs görög feliratú képeit véli uralkodóknak, hol ott azok szentek és angyalok képei. Tény az is, hogy néhány megfigyelése pontatlan, de minden valószínűség szerint az Istenszülőt pontosan felismerte. Ha pedig igazat ír a koronaőr, márpedig miért hazudna, akkor a bizánci uralkodók képei 1613 után kerültek a koronára. Ezzel viszont megdől az Árpádok vagy utódaik alatti koronaegyesítés elmélete. (A Szent Korona eredeti történelmi dokumentumai - a koronairatok, annak 1849-es elásása során a földben elrothadtak.)

 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu