Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A MAGYAR G DÖGÖLJÖN ÉHEN MI?
A magyar Air Force One egy háromgépes közbeszerzés keretében válhat valósággá, mely egyúttal a csereérett szovjet teherszállítókból is többet nyugdíjba küldene.
A magyar Air Force One egy háromgépes honvédelmi minisztériumi közbeszerzés keretében válhat valósággá, mely egyúttal a csereérett szovjet teherszállítókból is többet nyugdíjba küldene. A költségekről megoszlanak a vélemények, ám saját állami gépekkel minden bizonnyal rugalmasabban lehetne megoldani a honvédségi és a diplomáciai utakat. A politikai kockázatok azonban nem csekélyek.
Állami légiszállító flottát hozna létre a kormány. A vonatkozó uniós közbeszerzési eljárás június 5-én jelent meg: a Honvédelmi Minisztérium (HM) összesen három gépet vásárolna: egy vagy két vegyes funkciójú, személy-, illetve teherszállításra is alkalmas repülőgépet, illetve egy vagy két kifejezetten személyszállításra alkalmas repülőt - írja a HVG. A kiírásban kétféle hármas csomag jelent meg: az ajánlatoktól függhet, hogy melyik verzió lesz a befutó. A pályázati dokumentációt 1270 euróért vehetik meg az érdeklődő hadiipari vállalkozások. A szerződés határideje 2013 utolsó napja, a beszerzést tehát a HM még idén végre kívánja hajtani.
Állami célú repülésekre feltehetően érdemes lehet fenntartani diplomáciai flottát, miután a diplomáciai utakat a kereskedelmi járatokon a rendszerint utolsó pillanatban zajló átfoglalások rendkívül megdrágítják. Különösen jól jött volna például Magyarország soros EU-elnöksége idején, amikor a küldöttségek napi rendszerességgel ingáztak Budapest–Brüsszel és más európai nagyváros között. Az NFM elképzelése az volt, hogy a gépet kereskedelmi célra is lehetett volna használni, amikor az államnak nincs szüksége rá. És az is felmerült, hogy a népesebb csapatsportágak (foci-, kézi- vagy vízilabda-válogatott, kajak-kenu csapat) is használhatták volna a kiutazásaikhoz a világversenyekre. A mostani tenderrel kapcsolatban is a legfőbb érv, tudtuk meg Honvédelmi Minisztériumhoz (HM) közeli forrásból, hogy néhány év alatt visszajöhet a gépek beszerzésének az ára.
A HM szovjet An-26-os teherszállító gépeinek a cseréje (összesen 5 darab van az Antonovokból) már rég megérett, üzemidő-tartalékuk is kifutott, tehát valamilyen megoldásra biztosan szükség van. Más kérdés, hogy Magyarország olyan sok katonai misszióban jelenleg nem vesz részt, hogy az külön teherszállító gépek fenntartását indokolná. Az új pályázati kiírásból pedig nem is egyértelmű, hogy milyen hatótávolságú, kapacitású és felszereltségű gépek beszerzésére írt ki közbeszerzési eljárást a minisztérium.
A HVG értesülései szerint az állami tulajdonú gépek különösen krízishelyzet esetén jönnek jól, például a 2011-es líbiai polgárháború esetén az állami tulajdonú Malévot a kormány kötelezhette arra, hogy az észak-afrikai államba repüljön, és hozza ki az ott rekedt magyar állampolgárokat. A Malév tavalyi csődjével azonban jelenleg nincs ilyen eszköz a kormány kezében.
hvg.hu - alfahir.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!