Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyarország-Magyarmegmaradás2 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyarország-Magyarmegmaradás2 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | Tabányi Mihály | 0 hozzászólás
Több országban is megbénítja a hajózást a Duna alacsony szintje.
Rendkívül nehézkessé vált a hajózás a Duna számos szakaszán, a példátlan szárazság miatt egyre alacsonyabb vízállás problémákat okoz minden dunai ország számára - erősítette meg a bolgár dunahajózási ügynökség vezetője.
"Nincs víz! A helyzet válságos: nem csak a Duna alsó szakaszán, de följebb, Magyarországon, Ausztriában és Németországban is" - mondta Ivan Ivanov, a Bolgár Dunahajózási Társaság igazgatója a francia hírügynökségnek. "Az uszályokat jóval a befogadóképességük alatt rakodjuk meg. A hajózható csatorna pedig helyenként olyan szűk, hogy a vontatók csak egy uszállyal haladhatnak át a szokásos hat helyett. Fel sem tudom mérni a veszteségeinket" - mondta.
A kikötők szintén csökkentett kapacitással működnek. A Duna bolgár és román partja között (a Duna ezen a szakaszon határfolyó) közlekedő két kompjáratot leállás fenyegeti, ami elkerülhetetlenül bekövetkezik, amint 50 centiméter alá süllyed a vízállás. Az ukrán határ közelében fekvő romániai Galati kikötőjének hatóságai csak "intenzív kotrási műveletek révén tudják fenntartani azt a minimális vízmélységet", ami elengedhetetlen a hajók manőverezéséhez.
Bukarestben attól tartanak, hogy le kell állítani az ország egyetlen atomerőművének, a cernavodai erőműnek az egyik reaktorát, ha a Duna vízszintje tovább apad. A reaktort, amelynek hűtését a Duna vizével oldják meg, legutóbb 2003-ban kellett leállítani az akkori rekord alacsony vízállás miatt.
Fotó: MTI / Kovács Tamás
A szerb-magyar határnál lévő Bazdan (Bezdám) és a Belgrád közeli Pancevo (Pancsova) közötti 200 kilométeres szakaszon a szerb hydro-meteorológiai szolgálat szerint már jelenleg is a navigációhoz szükséges minimum alatt van a vízszint. Ezen a szakaszon jelenleg csak kishajókat engednek át, miközben teherszállító hajók százai vesztegelnek Bezdannál.
A horvát Duna-szakasz legnagyobb városának, Vukovárnak a hatóságai megtiltották az 1,3 méternél nagyobb merülésű hajók közlekedését, a szlovák hatóságok pedig a rakományok csökkentését írták elő.
Bár a folyó torkolatához közelebb fekvő országokat jobban sújtja az alacsony vízállás, az áruszállításban Ausztriában és Németországban is zavarokat okoz. Az osztrák meteorológiai intézet közlése szerint az idén novemberihez hasonló szárazság utoljára 1858-ban volt.
Link
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!